تصویر هاستینگ
بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها

نکات مهم برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها

بسیاری از افراد که در زمینه تولید محتوا و سئو سایت ها فعالیت دارند، تمایل دارند تا با نکات مهم برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها آشنا شوند. به روزرسانی هایی که بر روی وردپرس انجام می گیرد، می تواند امکانات جدیدتری را در اختیار شما قرار دهد.

این کار که در مدت زمان کوتاهی انجام می گیرد، می تواند امنیت وب سایت شما را تامین کند. البته باید دقت داشته باشید که برای این کار باید مواردی را رعایت کرده و نکاتی را در نظر بگیرید. در غیر این صورت وب سایت شما آسیب می بیند.

نکات مهم برای بروزرسانی وردپرس
نکات مهم برای بروزرسانی وردپرس

نکات مهم برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها

برای آشنایی با نکات مهم برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها باید بدانید که برای این کار باید موارد خاصی را مد نظر داشته باشید. این کار باعث بهبود عملکرد سیستم شده و سرعت وب سایت را افزایش می دهد. برای آن که آپدیت کردن تاثیر مثبتی در سایت شما داشته باشد باید مراحل مختلفی را سپری کنید که در ادامه توضیح می دهیم.

از وب سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

اولین و مهم ترین کار قبل از آپدیت وردپرس انجام همین مرحله است. گاهی اوقات بعد از انجام به روزرسانی ها مشکلات بزرگی برای سایت ایجاد شده و عملا همه چیز به هم می ریزد. از این رو باید حتما نسخه پشتیبانی از سایت داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را بازیابی کنید.

افزودنه های خود را به روز کنید

تا جای ممکن قبل از این کار ابتدا افزونه های خود را به روز رسانی کرده و آپدیت کنید. بعد از آن برای به روزرسانی وردپرس اقدام کنید. بنابراین همیشه سعی داشته باشید که آپدیت دستی افزونه های وردپرس را انجام دهید.

بروزرسانی افزونه های وردپرس
بروزرسانی افزونه های وردپرس

افزونه های کش را خاموش کنید

نکته دیگر برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها این است که افزون های کش را خاموش کنید. اگر این گونه افزونه ها را خاموش نکنید، بعد از انجام به روزرسانی ها ممکن است ناهماهنگی هایی به وجود آید. این افزونه ها ممکن است اجازه بارگیری نسخه جدید را به شما ندهند و مشکلات بزرگی در این زمینه ایجاد کنند. از این رو باید ابتدا افزونه های کش را خاموش کنید و سپس برای به روز رسانی وردپرس اقدام کنید.

بروزرسانی وردپرس به آخرین نسخه

در این مرحله از بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها زمانی که دستور به روزرسانی را صادر کردید، باید به قسمت فرانت اند و بک اند دقت کنید و از این طریق مطمئن شوید که افزونه ها به درستی کار می کنند. اگر مشکلی وجود نداشته باشد، می توانید دکمه caching را فعال کنید تا کار ادامه پیدا کند.

اقدامات لازم برای آپدیت وردپرس
اقدامات لازم به منظور آپدیت وردپرس

اقدام لازم قبل از آپدیدت وردپرس

نکات مهم برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها شامل موارد مختلفی می شوند. بنابراین شما قبل از اقدام برای این کار علاوه بر موارد بالا باید نکات دیگری را رعایت کنید که عبارتند از:

  • یک بار سایت را بررسی کنید: قبل از این کار باید ابتدا سایت خود را مورد بررسی قرار داده و مطمئن شوید که همه صفحات به درستی کار می کنند. بعد از این کار می توانید با خیالی راحت برای انجام به روز رسانی های وردپرس اقدام کنید.
  • از صفحات مهم اسکرین شات بگیرید: اگر از صفحات مهم خود اسکرین شات بگیرید، دغدغه خود را برای از دست دادن اطلاعات کم می کنید. زیرا گاهی اوقات بعد از به روزرسانی ها یکسری از اطلاعات حذف شده و از دسترس خارج می شوند.
  • نسخه قدیمی افزونه و وردپرس خود را نگه دارید: بهتر است که قبل از شروع به روزرسانی افزونه ها را در صفحه به روزرسانی وردپرس کپی کنید. سپس باید این صفحه را درون فایل ورودی ذخیره کنید تا بدانید که از چه نسخه ای به چه نسخه جدیدی آپدیت شده اید.
  • نسخه PHP سرور خود را بررسی کنید: قبل از شروع به روزرسانی ها باید از نسخه PHP سایت خود مطلع باشید. برای این کار باید وارد پیشخوان سایت وردپرسی خود شوید و از این قسمت گزینه site health را انتخاب و سپس به نسخه مورد نظر دسترسی پیدا کنید.
  • آزمایش به روزرسانی در یک هاست دیگر: قبل از آن که برای به روزرسانی اقدام کنید، بهتر است که یک کپی غیر عمومی از هاست خود داشته باشید. با این کار خیال شما راحت شده و در صورت بروز هر مشکلی می توانید از طریق همین هاست، به نسخه قبلی وردپرس خود دسترسی داشته باشید.
  • در دسترس بودن FTP : برخی مواقع بعد از انجام به روزرسانی ها متوجه می شوید که سایت با مشکل مواجه شده و بالا نمی آید. برای رفع این مشکل باید بتوانید به هاست دسترسی پیدا کرده و نسخه قدیمی را دوباره نصب کنید.
جمع بندی نهایی در خصوص بروز رسانی وردپرس

نکات مهم برای بروز رسانی مداوم وردپرس و افزونه ها شامل موارد مختلفی می شوند. قبل از هر اقدامی باید یک نسخه پشتیبان از سایت خود تهیه کنید و افزونه های کش را خاموش کنید. بهتر است که نسخه قدیمی افزونه و وردپرس را نزد خود نگه دارید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی بتوانید از نسخه قبلی استفاده کنید. برای این کار می توانید از محصولات و خدمات بی نظیر سایت سرور ایران نیز استفاده کنید.

سوالات متداول برای نکات مهم برای به روزرسانی مداوم وردپرس و افزونه ها

1.آيا امکان طراحی سایت در سرور ایران نیز وجود دارد؟

بله، این سایت خدمات متنوع و بی نظیری در زمینه طراحی سایت ها و آپدیت آن ها در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

2.آیا فقط هاست وردپرس در سایت سرور ایران به فروش می رسد؟

خیر، این سایت انواع هاست ها را در نمونه ها و مدل های مختلفی فراهم کرده و در اختیار مشتریان خود قرار می دهد.

3.آیا به محض ورود شدن نسخه جدید وردپرس باید برای آپدیت آن اقدام کنید؟

خیر، بهتر است که کمی صبر کنید تا این نسخه توسط افراد مختلف مورد ارزیابی قرار بگیرد. اگر چندین نفر از آپدیت نسخه جدید راضی بودند، آن زمان شما نیز برای انجام این کار اقدام کنید.

چقدر مفید بود؟

1 دیدگاه ها

  • بروز رسانی وردپرس و افزونه ها همیشه ضروری است؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *