تصویر هاستینگ
مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور

مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور

همان گونه که می‌دانید، بکاپ گیری از سرور یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث دنیای نوین است. زیرا ذخیره سازی و حفظ اطلاعات و داده‌ها در هر شرایطی مهم و حیاتی است. در این راستا مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور می‌تواند در هر شرایطی به ما کمک کند.

به صورت کلی باید اشاره داشت که نرم افزار بکاپ گیری از سرور یک نوع نرم ‌افزار تخصصی محسوب می‌شود که می‌تواند اطلاعات را ذخیره سازی کرده و به نوعی یک کپی از اطلاعات داشته باشد. اگر شما نیز به هر دلیلی نگران داده‌ها و اطلاعات خود هستید، می‌توانید از نرم افزار بکاپ گیری از سرور استفاده کرده و دیگر نگران از بین رفتن اطلاعات خودتان نباشید.

نرم افزار Acronis Cyber Protect
نرم افزار بکاپ گیری Acronis Cyber Protect

بکاپ گیری از سرور

امروزه در هر موقعیتی که مشغول به فعالیت باشید، بکاپ گیری از سرور به منظور حفظ اطلاعات از اهمیت بسزایی برخوردار است.

در این راستا کمپانی‌ها و شرکت‌های مختلف نرم افزارهای بسیار تخصصی را طراحی کرده و به بازار ارائه داده‌اند که در هر شرایطی می‌تواند به کمک شما بیاید و در ذخیره سازی و حفظ داده‌ها و اطلاعات به شما کمک کند. در ادامه به بررسی پنج نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور می‌پردازیم.

مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور

به صورت کلی باید اشاره داشت که تعداد نرم افزارهای بکاپ گیری از سرور بسیار زیاد است و امروزه کمپانی‌های طراحی نرم افزار مختلفی به طراحی این نرم افزار پرداخته‌اند. از این رو نیز ممکن است شما کمی سردرگم شوید که از کدام نرم افزار می‌توان استفاده کرد؟

به همین دلیل ما برای شما عزیزان به مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور پرداخته‌‎ایم تا شما بدانید که کدام نرم افزار مناسب شما است!

Acronis Cyber Protect

لازم به ذکر است که یکی از بهترین نرم افزار بکاپ گیری از سرور برای محافظت از داده‌ها نرم افزار Acronis  Cyber Protect  می‌باشد. این نرم افزار خاص یک پلتفرم همه جانبه است که ترکیبی از قابلیت‌های محافظت از داده‌ و امنیت سایبری محسوب می‌شود. از جمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • بکاپ گیری
  • آنتی ‌بد افزار
  • آنتی ویروس
  • بررسی آسیب‌پذیری‌ها
  • مدیریت patchها

Acronis Cyber Protect  به عنوان یک نرم افزار بکاپ گیری از سرور، امکانات متنوعی را در اختیار شما قرار می‌دهد که به شرح زیر هستند:

  • بکاپ گیری اطلاعات و بازیابی آن‌ها پس از ایجاد مشکل
  • به‌روز‌رسانی‌های سیستم و تنظیمات جدید به صورت کاملا امن (نرم‌افزار، درایورها و … ) بعلاوه از قابلیت برگشت به تنظیمات گذشته را نیز برخوردار است.
  • محافظت از سیستم در برابر بدافزارهای ناشناس و شناسایی شده (مانند باج‌ افزار، کریپتوجکرها و حملات بدون فایل)
  • تحلیل رفتاری و قواعد تشخیص پویا که با تهدیدات در حال ظهور مبارزه می‌نماید.
اهمیت نرم افزار بکاپ گیری
اهمیت استفاده از نرم افزار بکاپ گیری

IDrive Server Cloud Backup

یکی دیگر از نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور نرم افزار IDrive Server Cloud Backup می‌باشد. در خصوص مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور، معرفی این نرم افزار نیز اهمیت زیادی دارد. این نرم افزار برای پشتیبان‌گیری از فضای ابری مناسب و کاربردی است.

اگر بخواهیم تعریفی از این نرم افزار خدمت شما ارائه دهیم، باید بیان کنیم که این نرم افزار قدرتمند یک سرویس بکاپ گیری ابری می‌باشد که برای کسب و کارهایی مناسب است که سرورهای آن‌ها از مقتضیات خاصی برخوردار هستند. از جمله ویژگی‌های این نرم ‌افزار می‌توان به موارد مهم زیر اشاره داشت:

  1. پشتیبان‌گیری خودکار از اطلاعات
  2. فضای ذخیره ‌سازی نامحدود
  3. نسخه ‌بندی فایل
  4. بازگردانی فایل از راه دور
ویژگی‌ها و امکانات IDrive Server Cloud Backup

این نرم افزار بکاپ گیری از سرور از ویژگی‌ها و امکانات بسیار خاصی برخوردار است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم:

  1. قابلیت پشتیبانی از بکاپ‌ها
  2. بازیابی تعداد بسیار زیادی از سرورها و ماشین‌های مجازی
  3. برخورداری از قابلیت بکاپ گیری در سطح فایل و به صورت بخش به بخش به منظور محافظت کامل از سیستم
  4. برخورداری از یک سرویس شاتل اطلاعاتی که در هر سال به منظور بکاپ گیری بسیار سریع از داده‌ها، در 3 نوبت در دسترس خواهد بود، آن هم به صورت کاملا رایگان
  5. برخورداری از قوی‌ترین استانداردهای امنیتی
  6. برخورداری از رمزنگاری AES 256 بیتی

Carbonite

یکی از پنج نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور، نرم افزار Carbonite می‌باشد که یک نرم افزار مناسب و کاربردی برای کسب و کارهای کوچک و متوسط به شمار می‌آید. این نرم افزار نیز از یک ساختار ابری برخوردار بوده و از ایمنی بسیار بالا و کاربری بسیار مناسبی برخوردار می‌باشد.

از جمله ویژگی‌های بسیار مهم این نرم افزار، فضای ذخیره سازی نامحدود آن می‌باشد که برای بسیاری از کاربران یک موضوع مهم است! وجود این فضای ذخیره‌سازی سبب می‌گردد که کاربران بتوانند از بکاپ‌های قدیمی‌تر نیز محافظت نمایند و فضای کافی برای نسخه‌های جدید نیز وجود داشته باشد.

Veeam Data Platform

از جمله پنج نرم افزار کاربردی بکاپ گیری از سرور می‌توان به Veeam Data Platform اشاره داشت. معرفی این نرم افزار نیز برای مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور مهم است. این نرم افزار یک گزینه محبوب و مناسب برای محیط‌های مجازی محسوب می‌گردد که نرم افزار کاملی برای داده‌ها و حفظ و نگهداری آن‌ها است. از جمله ویژگی‌های بسیار مهم این نرم افزار کاربردی به شرح زیر است:

  • محافظت از اطلاعات
  • امکان انتقال و دسترس‌پذیری آسان به داده‌ها
  • برخورداری از قابلیت کپی
  • به صورت کلی این نرم افزار می‌تواند به صورت لحظه‌ای از داده‌ها کپی بگیرد! به صورتی که یک کپی از اطلاعات همیشه وجود دارد که از قابلیت بازیابی برخوردار است.
ویژگی‌ها و امکانات Veeam Data Platform

این نرم افزار بکاپ گیری از سرور نیز از امکانات بسیار خاصی برخوردار است که از آن ها می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • تضمین دسترسی از تمامی فضاهای ابری
  • امنیت چند لایه از جمله ادغام SIEM
  • موتور تشخیص بدافزار مجهز به هوش مصنوعی
  • نظارت همیشگی به منظور تشخیص فعالیت‌های مخرب
  • بازیابی آنی فایل‌های تکی، اشیای اپلیکیشن
  • پشتیبانی از طیف وسیعی از پلتفرم‌ها
محافظت از داده ها با بکاپ گیری
محافظت از داده های سرور با بکاپ گیری

Backblaze B2 Cloud Storage

پنجمین نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور نرم افزار Backblaze B2 Cloud Storage می‌باشد که یک فضای ابری مناسب و اما مقرون به صرفه محسوب می‌شود. این نرم افزار خاص و کاربردی، یک فضای ذخیره‌سازی ایمن و یکپارچه نیز به شمار می‌آید و این موضوع بر محبوبیت و کارایی این نرم افزار افزوده است.

نرم افزار Backblaze B2 Cloud Storage تأکید بسیاری بر روی امنیت داده‌ها خواهد داشت و همچنین از قابلین رمز نگاری داده‌ها نیز برخوردار است، بنابراین یک نرم افزار ایمن و مناسب محسوب می‌گردد. با استفاده از این نرم افزار کاربران می‌توانند به این اطمینان برسند که اطلاعات آن‌ها ایمن باقی می‌ماند و افراد غیر مجاز قابلیت دسترسی به آن را نخواهند داشت.

ویژگی‌ها و امکانات Backblaze B2 Cloud Storage

این نرم افزار بکاپ گیری از سرور نیز مانند سایر نرم افزارهای ذکر شده، از امکانات خاصی بهره مند است که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم:

  • برخورداری از فضای ذخیره نامحدود
  • بسیار مناسب و مقرون به صرفه
  • برخورداری از 10 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری رایگان
  • امنیت چند لایه به همراه رمزنگاری AES
  • احراز هویت دو مرحله‌ای 2FA
  • دوام و پایداری بالای داده
جمع بندی نهایی درباره مقایسه پنج نرم افزار بکاپ گیری از سرور

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی و مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور بپردازیم و اطلاعاتی را در این خصوص در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. شما نیز می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به وب سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان و مشاوران در این خصوص مشورت نمایید.

سوالات متداول در خصوص مقایسه 5 نرم افزار محبوب بکاپ گیری از سرور

1.چرا نرم افزار بکاپ گیری برای مشاغل مهم است؟

بسیاری از کسب و کارها برای محافظت از داده های خود به نرم افزار پشتیبان گیری سرور متکی هستند.

2.بکاپ گیری از ویندوز سرور رایگان است؟

خیر. با این حال میتوان از آن برای ایجاد پشتیبان از فایل ها، پوشه ها و پایگاه داده های سرور خود استفاده کرد.

3.آیا نرم افزار Carbonite مناسب است؟

به نوع کاربری شما بستگی دارد. اما این نرم افزار یک پلتفرم و سرویس آنلاین بک‌آپ گیری با فضای ذخیره‌سازی نامحدود است که کاربری بسیار آسانی دارد.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه ها

  • چه تفاوتی بین نرم افزارهای بکاپ گیری رایگان و پولی وجود داره؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *