تصویر هاستینگ
10 راز انتخاب هاست و دامین

10 راز انتخاب هاست و دامین که هیچ کس به شما نمی گوید

هاست و دامین دو سرویس مجزا از یکدیگر هستند که وجود هر دو برای راه اندازی یک سایت لازم است. انتخاب دامین که در واقع همان نام سایت است امکان دارد کمی چالش برانگیز باشد. هاست نیز مکانی است که اطلاعات سایت شما روی آن قرار می گیرند. به دلیل اهمیت در این مطلب 10 راز انتخاب هاست و دامین که هیچ کس به شما نمی گوید را مورد بررسی قرار دهیم. دانستن این نکات باعث می شود که بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

توجه به نکات انتخاب هاست و دامین
توجه به نکات انتخاب هاست و دامین

10 نکته طلایی برای انتخاب بهترین هاست و دامین

اولین نکته مهم این است که نام دامنه را مرتبط با کسب و کارتان انتخاب کنید. یکی از مهم ترین نکات در انتخاب دامین این است که مرتبط با کسب و کارتان باشد. اگر نام دامین بی ربط به حوزه کاری شما باشد در زمینه برند سازی مشکلاتی را برایتان ایجاد خواهد کرد.

ممکن است کسب و کارهای اینترنتی بسیاری را دیده باشید که نام های کاملا غیر مرتبط را به کار برده اند ولی عموما توصیه می شود که از نام های مرتبط استفاده شود.

از نام های منحصر به فرد استفاده کنید

پیشنهاد می‌کنیم از نام های منحصر به فرد برای دامین استفاده کنید. انتخاب نام مشابه با یک سایت دیگر که تنها از لحاظ نوشتاری تفاوت دارد کار اشتباهی است.

برای آنکه نام کسب و کار خود را در ذهن مخاطب حک کنید از نام های جذاب و خاص استفاده نمایید. انتخاب نام دامنه مشابه با برندهای تجاری دیگر تنها باعث سردرگمی مخاطب خواهد شد. بنابراین انتخاب نام منحصر به فرد از 10 راز انتخاب هاست و دامین به شمار می‌رود.

تا حد امکان از خط تیره در دامنه استفاده نکنید

در برخی مواقع نام دامنه مورد علاقه شما قبلا توسط فرد دیگری ثبت شده است. ممکن است در آن لحظه این فکر به ذهنتان خطور کند که همان نام را با یک خط تیره خریداری کنید.

استفاده از خط تیره در نام دامنه کار درستی نیست به دلیل اینکه ممکن است کاربران آن را به صورت اشتباه تایپ کنند. تا حد امکان از دو بخشی کردن نام دامنه خودداری کنید.

نام دامین را کوتاه انتخاب کنید

دامین های کوتاه یکی از بهترین انتخاب ها به شمار میروند. تا جایی که امکان دارد نام دامین را کوتاه انتخاب کنید. نام های بلند گزینه های مناسبی برای دامنه سایت نیستند.

این نام ها نه تنها به سختی در ذهن می مانند بلکه ممکن است تایپ آن ها نیز برای مخاطب سخت باشد. نام کوتاه در کمترین زمان در ذهن مخاطب ثبت می شود و برندسازی با آن ساده تر است.

توجه به امنیت هاست
توجه به میزان امنیت هاست

از کلمه کلیدی در نام دامین استفاده کنید

یکی از رازهای انتخاب یک دامین مناسب استفاده از کلمه کلیدی در آن است. وجود کلمه کلیدی در نام دامین یک سیگنال مثبت برای سئو محسوب می شود. در واقع زمانی که از کلمه کلیدی در نام دامین استفاده میکنید گوگل ساده تر می تواند حوزه کاری شما را تشخیص دهد.

این موضوع به این معنی نیست که اگر کلمه کلیدی را در نام دامنه به کار نبرید گوگل به سایت شما رتبه خوبی نمی دهد، اما وجود آن می تواند تاثیرات مثبتی در این زمینه داشته باشد و از نکات مهم خرید هاست و دامین محسوب می‌شود.

امنیت هاست را در نظر بگیرید

زمانی که صحبت از سایت می شود امنیت اهمیت ویژه ای پیدا می کند. به عنوان مالک سایت باید امنیت آن را اولویت خود قرار دهید و به هیچ وجه از این موضوع غافل نشوید.

پیش از خرید هاست اطمینان حاصل کنید که اقدامات امنیتی کافی در این زمینه انجام شده است. تصور کنید با زحمت فراوان سایت شما به نتایج بالا در گوگل رسیده و تنها به دلیل مشکلات امنیتی تمام زحماتتان در یک روز از بین برود. بنابراین امنیت هاست نیز از 10 راز انتخاب هاست و دامین محسوب می‌شود.

رابط کاربری هاست را بررسی کنید

شرکت های هاستینگ در زمان ارائه هاست اشتراکی یا اختصاصی یک کنترل پنل در اختیار شما قرار می دهند. شما از طریق این پنل به سادگی می توانید وبسایت خود را مدیریت نمایید.

فرایندهای بسیاری در سایت هستند که از طریق این پنل انجام می شوند. نکته حائز اهمیت این است که رابط کاربری این پنل باید ساده باشد. این پنل نباید به شکلی باشد که کاربر مجبور شود زمان زیادی را برای یادگیری آن صرف کند.

خدمات پشتیبانی شرکت را در نظر بگیرید

یکی از مهم ترین نکات انتخاب هاست توجه به خدمات پشتیبانی شرکت ارائه دهنده آن است. هاست ممکن است با مشکلاتی مواجه شود و شما نیاز داشته باشید که این مشکلات را رفع کنید. این کار به یک پشتیبانی قوی نیاز دارد.

در فرایند تصمیم گیری خود میزان کیفیت پاسخگویی شرکت هاستینگ را مد نظر قرار دهید. اگر به این مسئله بی توجهی کنید در آینده با مشکلات بسیاری مواجه خواهید شد.

از امکان ارتقاء سایت غافل نشوید

برای انتخاب هاست مناسب باید نکات موجود در قرارداد را به طور کامل مطالعه کنید. یکی از نکاتی که باید در این زمینه مد نظر قرار دهید امکان ارتقاء سایت است. ممکن است روند پیشرفت سایت شما به صورتی باشد که در آینده نیاز به ارتقاء آن پیدا کنید.

تمام پلن های هاستینگ توانایی ارائه چنین خدماتی را ندارند و ممکن است در زمان ارتقاء سایت با مشکل رو به رو شوید.

توجه به امکان ارتقا سایت
توجه به امکان ارتقا سایت

خرید هاست از مجموعه معتبر

برای خرید بهترین هاست باید از خدمات شرکت های معتبر در این زمینه استفاده کنید. لازم است پیش از خرید اعتبار شرکت مورد نظر را به طور کامل بسنجید.

همچنین باید سابقه شرکت را چک کنید و مطمئن شوید که خدمات خوبی را به مشتریان خود ارائه داده است. مطالعه نظرات و بازخوردهای مشتریان قدیمی می تواند در این زمینه کمک شایانی به شما کند.

جمع بندی نهایی در خصوص انتخاب هاست و دامین

در این مطلب 10 راز انتخاب هاست و دامین را با شما به اشتراک گذاشتیم. امیدواریم با ارائه این مطلب قدمی هر چند کوچک در جهت راهنمایی شما عزیزان برداشته باشیم. توجه به نکات ذکر شده در متن باعث می شود که انتخاب هوشمندانه ای در این زمینه داشته باشید.

سوالات متداول درباره 10 راز انتخاب هاست و دامین

1.آیا پسوند دامنه روی سئو سایت تاثیر گذار است؟
خیر، پسوند دامنه هیچ تاثیری در فرایند سئو ندارد اما به صورت کلی اگر مخاطبان شما ایرانی هستند استفاده از پسوند ir. گزینه مناسب تری به شمار میرود.

2.آیا استفاده از نام و نام خانوادگی خود در دامنه کار درستی است؟
اگر بیزینس شما به نوعی بر پایه برندسازی خودتان است می توانید از نام و نام خانوادگیتان در اسم دامین استفاده کنید. اگر سایت شما عمومی است استفاده از نام های دیگر مناسب تر خواهد بود. عموما اشخاص فعال در زمینه توسعه فردی و موفقیت از نام و نام خانوادگی خود در دامین استفاده می کنند.

3.آیا انتخاب نام دامنه ای که تایپ ساده ای دارد مهم است؟
بله، تا حد امکان از نام هایی که تایپ ساده ای دارند استفاده کنید. استفاده از کلمات سخت در نام دامنه به هیچ وجه توصیه نمی شود.

5/5 - (1 امتیاز)

1 دیدگاه ها

  • دامین .com بهتره یا .ir؟

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *