تصویر هاستینگ
تغییر رمز عبور وردپرس

آموزش نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس

تغییر رمز عبور وردپرس

وردپرس یکی از بهترین CMS های موجود بوده که سهمی گسترده در تشکیل وبسایت ها دارد. گاهی اوقات به دلایل مختلف نظیر هک شدن، تغییر دوره ای پسورد و … لازم است تا رمز عبور WordPress تغییر داده شود. اما چگونه؟ در این مقاله به بررسی و آموزش نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس می پردازیم. با ما همراه باشید.

چگونه می توان رمز عبور وردپرس را تغییر داد؟

در اولین گام از آموزش نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس، می توان به 3 روش  کلی اشاره کرد که عبارت هستند از:

  1. از طریق پیشخوان
  2. به کمک هاست
  3. از طریق دیتابیس

لازم به ذکر است که ساده ترین روش برای تغییر رمز عموما روش اول و اقدام از طریق پیشخوان وردپرس است. اما لزوما از این طریق نمی توان رمز را تغییر داد و ممکن است که پسورد را فراموش کرده باشید یا به خطاهایی نظیر خطای 403 برخورد کرده باشید. در ادامه به بررسی جزئی این روش ها می پردازیم.

تغییر رمز عبور وردپرس از طریق پیشخوان

در این روش لازم است تا در منوی سمت راست وردپرس، که در حالت لاگین برای شما نمایش داده می شود، وارد کاربران شوید. به علااوه ت لازم است تا وارد شناسنامه شما شده و می توانید رمز خود را تغییر دهید. همچنین می توانید هم از رمز سفارشی وردپرس استفاده نمایید و هم از رمز دلخواه خودتان.

در صورتی که رمز خود را فراموش کرده بودید، می توانید درهنگام لاگین کردن بر روی گزینه رمزتان را گم کرده اید که در حالت فارسی ساز قرار دارد؛ کلیک کرده و سپس با وارد کردن ایمیل، پسورد وردپرس خود را ریست نمایید و از نو رمز دلخواه خود را تعریف نمایید.

تغییر رمز عبور از پیشخوان
تغییر رمز عبور وردپرس از طریق پیشخوان

تغییر رمز عبور از طریق هاست

روش دوم در آموزش نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس، اقدام از طریق هاست می باشد. در صورتی که هیچ ایمیلی برای شما ارسال نشد تا بتوانید رمز خود را ریست نمایید، یا سایت شما هک شده بود و … می توان از طریق هاست، پسورد را تغییر داد. برای این کار تنها لازم است تا وارد File Manager شده و سپس وارد مسیری شوید که وردپرس بر روی آن نصب شده است. این  مسیر در صورتی که وردپرس را بر روی دامنه اصلی نصب کرده باشید، public_html می باشد.

بعد از این که وارد این قایل شدید لازم است تا با ایجاد یک فایل جدید و با کلیک بر روی New File، اسم آن را res.php بگذارید. و سپس کدهای لازم برای ریست پسورد را درون آن وارد نمایید. پس اینکار نیز تنها لازم است تا در مرورگر دامنه است خود را وارد کرده و در انتهای آن res.php قرار دهید. از این طریق می توانید پسورد خود را تغییر دهید.

لازم به ذکر است که حتما باید بعد از تعویض پسورد، فایل res.php را حذف نمایید. چرا که در غیر اینصورت هر شخصی با داشتن پسورد وردپرس شما می تواند اقدام به تغییر پسورد کند wordpress کند.

تغییر رمز عبور از طریق هاست
تغییر رمز عبور وردپرس از طریق هاست

تغییر پسورد وردپرس از طریق دیتابیس

برای اینکه بتوانید از طریق دیتابیس خود پسورد را تغییر دهید. لازم است تا پس وارد شدن به هاست، بر روی phpMyAdmin کلیک کرده تا وارد دیتابیس موجود در هاست شوید. پس از انتخاب لازم است تا دیتابیس مورد نظر خود را که وردپرس بر روی آن تنظیم شده است انتخاب کرده و بر روی گزینه wp_users کلیک نمایید.

در مرحله بعدی نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس ، لازم است تا کاربری که نقش مدیرکل را در سایت دارد پیدا کرده و با کلیک بر روی گزینه Edit به صفحه ویرایش کاربران بروید. در این مرحله با پیدا کردن بخش user_pass می توانید رمز عبور را تغییر دهید. علاوه بر این در این قسمت همه اطلاعات مربوط به کاربر نظیر ID، تاریخ عضو شدن و … را می توانید مشاهده کنید.

البته لازم به ذکر است که در این قسمت رمز شما با رمزی که وارد کرده اید متفاوت است، چرا که وردپرس برای امنیت بیشتر پسورد را به صورت Hash شده درون دیتابیس قرار می دهد. از این رو لازم است تا با تبدیل رمز خود به صورت هش که از طریق ژنراتور های آنلاین برای هش، می توانید این کار را انجام دهید، پسورد خود را تبدیل به هش کرده تا قابل دسترسی برای سایرین نباشد.

تغییر پسورد از طریق دیتابیس
تغییر پسورد وردپرس از طریق دیتابیس
سخن پایانی

در این مقاله به بررسی روش ها و نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس پرداخته شد. با توجه با آن، می توان از سه طریق هاست، پیشخوان وردپرس و دیتابیس جهت تغییر پسورد اقدام نمود.

سوالات متداول نحوه تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس

  1. چرا باید رمز عبور را به صورت هش شده وارد دیتابیس کرد؟
    این مسئله به این دلیل است که اگر شخص دیگری نیز به دیتابیس دسترسی داشت، نتواند رمز وردپرس را مشاهده کند و به آن دسترسی داشته باشد. از این رو لازم است تا رمز عبور را به صورت هش شده وارد نمایید.
  2. برای هش کردن پسورد وردپرس از چه سایت هایی می توان استفاده کرد؟
    با جستجو در گوگل می توانید به سایت های مختلفی دسترسی پیدا کنید که از نمونه های آن می توان به سایت use tools اشاره کرد.
  3. بهترین روش برای تغییر رمز عبور ورود به مدیریت وردپرس چیست؟
    استفاده از پیشخوان وردپرس و پس از آن ورود به دیتابیس ساده ترین روش ها برای تغییر پسورد می باشند.
چقدر مفید بود؟

2 دیدگاه ها

  • متن رو خوندم نتونستم پیاده کنم
    میشه اموزش ویدیویی بذارید برا فراموشی رمز عبور وردپرس

    • بله، آموزش ویدیویی قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *